středa 12. června 2013

Je čas poslat Pešky na další cestu

Milé švadlenky,


sice mám zatím pouze 19 obrázků Pešků po třetím kole, ale předpokládám, že všechny pilně došíváte a fotíte, nebo došijete a vyfotíte Pešky o víkendu. Takže která máte hotovo, můžete posílat na obvyklou adresu.

Mně se povedlo prohodit oba ušité Pešky a toho ze skupiny E jsem včera poslala Gizelce ze skupiny B. Teprve když jsem dnes ráno koukala na toho Peška, kterého budu předávat osobně,  tak mi ta záměna došla. Dnes tedy ke Gizelce putoval Pešek správný a toho nesprávného Gizelka laskavě nasměruje k Ri. Nakonec můžu být ráda, že jsem do toho nezamotala i Peška z Dámy, kterého jsem taky včera posílala. :-)

Jak jsem psala v úvodu, mám zatím devatenáct obrázků Pešků. Přesněji řečeno, mám obrázky  devatenácti krásných  Pešků, na které se stále chodím koukat do galerie. Okouzluje mě, jak téma Srdcí Pešků dokážete rozvinout a posunout dál. Některá pokračování jsou pro mě velmi překvapivá a musím přiznat, že mě by to nikdy nenapadlo, že bych to neušila ani zdaleka tak krásné.

Když mi posílala obrázek Lilienka, psala mi, že ji mrzí, že se svým Peškem přicházím o překvapení. Odpovídala jsem jí, že sice přijdu o jedno velké překvapení, zato jich mám mnohem víc, s každým kolem jedno. A že se o to víc mohu těšit na hotový top, protože vidím, jak je to krásné, nemusím mít žádné obavy z toho, co mi přijde.

Ale ty obavy nemusíte mít ani vy, všichni Pešci jsou opravdu krásní.

Jen musím upozornit na jednu technickou věc, o které se mi pár švadlenek zmínilo. Je třeba nechávat dostatečné švové přídavky, hlavně pozor na ta místa, kde jsou špičky, na které bude navazovat další šití. U špiček je víc vrstev látky a je třeba šít nejméně 0,7 cm od kraje látky. Pokud za špičkami (nebo jiným vzorem) není dostatek látky, navazující švadlence nezbude nic jiného, než ty špičky schovat do švu, protože kdyby šila tak, aby špičky byly vidět, tak by se quilt mohl začít později rozpadávat.

Je tedy lepší nechávat při šití trochu větší přesahy, seříznout látky si může následující švadlenka snadno, ale přidat kousek látky prostě nejde.

Z vlastní zkušenosti vím, že někdy je to obtížné, že to prostě nevychází, látky řezané šikmo si někdy žijí vlastním životem. Taky nás Pešci občas "nutí" k technikám, které jsme nikdy předtím nezkoušely, a protože žádný učený z nebe nespadl, tak se stane, že to někdy nevyjde úplně podle našich představ.

Vím, že se tím trápíte; každá švadlenka, která musí kvůli pevnosti narušit předchozí šití, je z toho nešťastná. Ale rozhodně děláte dobře, když upřednostníte pevnost nad vzorem. Ono se to nakonec v celku ztratí, zvláště po proquiltování.

Přeju vám krásné konečně letní dny a doufám, že vám šití půjde od ruky a že se budu moct brzo těšit dalšími obrázky. Přehled o ušitých obrázcích aktualizuji denně tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji vám za návštěvu i za vaše komentáře.