pondělí 18. listopadu 2013

Pešek kousek před cílem

Milé švadlenky,


ani sama nevím, po kolikáté vás takhle oslovuji od chvíle, kdy se Pešek vydal na svou cestu. A i když šel pomalu, i když se loudal, tak už pomaličku dochází k cíli - za dva týdny by už měli být všichni Pešci hotoví a na cestě ke své majitelce.

Ta se po dlouhých měsících setká se srdcem, které v únoru vyslala na cestu. Její srdce už nebude osamocené, jako bylo na začátku, ale bude pevně začleněno do díla, na kterém jsme se všechny podílely - jak doufám - s radostí a s láskou.

Koukám se do galerie všech Pešků, ve které je neuvěřitelných 187 obrázků. Tedy vlastně 188, protože Lada mi poslala obrázek svého Peška-Mystery, zvětšeného na velký přehoz na dvoupostel, tedy Peška po nevyhlášeném 7. kole. :o) Těch 180 obrázků je za pět skončených kol, k tomu mám sedm obrázků z kola šestého (včetně Mystery).

Koukám se na obrázky a cítím radost z vaší šikovnosti, fantazie, vynalézavosti, trpělivosti a vytrvalosti. Děkuju vám, šít s vámi byla radost - i když občas taky nervy, to když drhly termíny, když jste se mi některé neozývaly, nebo když se mi občas (opravdu velmi zřídka) ozvala nějaká švadlenka, že předcházející práce není tak úplně přesná a pečlivá, jak by měla být. Doufám, že jste si to spolu vždycky vysvětlily a že došlo k nápravě - každý si občas vybere svůj slabší den, to se stává, hlavní je, že se taková práce nestala pravidlem.

Šiju vlastně tři Pešky, jednoho "řádného", jednoho jako Mystery a jednoho jako náhradník. Zatím mám hotové Pešky dva. Musím říct, že 6. kolo mě samotnou trochu zaskočilo tím, že vůbec není tak snadné, jak se zdá, když se po všech těch trojúhelnících, které se obtížně počítají, šije "jen" závěrečný lem.

Ale není snadné ho propočítat, pokud na lem používáte nějaký patchworkový vzor. Není snadné vymyslet rám, který by korunoval celé předchozí dílo. Není snadné vymyslet nebo sehnat látky, které by celé dílo zvýraznily či zklidnily. 

Proto vás prosím, milé švadlenky, abyste neodkládaly šití až na poslední listopadový víkend. Prosím vás, buďte ohleduplné k ostatním švadlenkám, kterým stejně jako vám začne s adventním časem příprava na Vánoce. Mnozí Pešci jsou určeni jako vánoční dárek - prosím vás, dopřejte majitelce dost času na to, aby mohla svého Peška v klidu dokončit podle svých představ.

Prosím vás, šijte tak, abyste Peška mohly odeslat nejpozději 2. prosince 2013.

Když budete mít Peška ušitého dřív, prosím vás, abyste posečkaly s odesláním do 28. listopadu. Pak už nečekejte na pokyn ode mě, ale Peška i s deníčkem pošlete majitelce.

Děkuji vám za vstřícnost a moc se těším na obrázky hotových Pešků. A také se těším na to, až je budu moct ukázat vám všem.

Přeju vám příjemné závěrečné šití - možná to budou trochu nervy, ale určitě to všechny zvládneme v pohodě a uděláme si navzájem předvánoční radost.

Vave

STATISTIKA (aktualizace 5.12.)

A:   5 hotových
B:   hotovo!
C:   5 hotových
D:   5 hotových
E:   4 hotové (Pešek pro mě bude později)
F:   5 hotových

Oba Pešci-Mystery jsou dokončeny.

5.12.
Stále ještě nám chybí osm Pešků. S Kerachne, která posílá Peška mně, jsem ale domluvená na tom, že mi Peška pošle, jakmile to bude ze zdravotních důvodů možné. 

Takže vlastně chybí Pešků sedm. Doufám, milé švadlenky, že chybějící Pešky došijete co nejdřív a pošlete je majitelkám, které s nimi často mají své vánoční záměry.

6.12.
Skupina B se stává hujerem 6. kola, gratuluju!  Všichni Pešci z této skupiny už by měli být doma, případně jsou na cestě - poslední na cestu vyrazil dnes.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji vám za návštěvu i za vaše komentáře.